Ny revolutionerende markedsføring i Gmail

Var du godt klar over at du kan annoncere i Gmail? Hvis du tror der er tale om de fesne annoncer i ren tekst som du kan se i højre side – ja, dem som ingen lægger mærke til – så er det ikke dem vi taler om her. Nej, det her er nemlig noget nyt og revolutionerende inden for den digital marketing branche.

 

Du har muligheden for at lave en annonce som til forveksling ligner et nyhedsbrev – men uden at du behøver at bruge alle dine markedsføringskroner og din kostbare tid på at købe permissions til at sende nyhedsbreve til dine tilmeldte. Denne annoncering springer hele det komplicerede og omkostningstunge skridt over, og du køber dig i stedet adgang, direkte i dine kommende kunders Gmail indbakke.

 

Det er helt forståeligt hvis du er nysgerrig, for der er nemlig tale om noget ekstremt spændende, og en potentiel guldgrube for din virksomhed. Lad os prøve at nævne et par af de muligheder du har for at få kunder i butikken, til langt lavere CPA’er og CPL’er end du er vant til.

 

 

Målret kunderne efter interesser

Som med så meget andet Display annoncering på Google, kan du via Googles grupperinger af brugernes interesser, målrette dine annoncer efter hvad de ellers har af spændende ting i deres indbakke. Du har et kæmpe udvalg af specifikke interesse du kan målrette, herunder blandt andre:

  • Sociale netværk
  • Kæledyr
  • Finans
  • Forsikring
  • Rejser
  • Mode
  • Sport
  • Fitness
  • Og mange mange flere end det

Med de her målretningsmuligheder efter interesser, eller topics som de hedder i Google system, har du mulighed for at få ekstremt mange eksponeringer, og få dit brand vist til utroligt mange forskellige mennesker.

Kvaliteten af disse enkelte eksponeringer vil sjældent være enormt høj, men byder du tilpas lavt vil du kunne få en enorm volumen, og mange billige kliks, som i den grad bør kunne svare sig.

 

Vis dine annoncer lige over konkurrenternes nyhedsbreve

Du tror ikke på det er muligt? Det er det, og det er netop en af de helt fantastiske ting som Gmail Sponsored Promotions (GSP) kan lave. Det eneste du skal gøre er at tilføje dine konkurrenters navne og domæner som søgeord i din kampagne, og herefter målretter du dig de personer som har deres nyhedsbreve i deres Gmail indbakke. Smart, ikke?

Lad os sige du sælger fantastiske rejser til forskellige destinationer i verden. Så tilføjer du Hotels.com, Booking.com, Expedia og alle de andre rejsewebsites som dine søgeord, og rammer de millioner som modtager deres nyhedsbreve.

 

Overtal konkurrenternes kunder med rabat

Det er selvfølgelig en stor fordel hvis du kan tilbyde dine konkurrenters kunder noget for at de skifter dem ud med dig. Du bør derfor kraftigt overveje at give dem en rabatkode, og det behøver ikke være noget vildt, 5-10% på første køb bør kunne klare det. Alternativt kan gratis fragt, en ekstra ting med i købet gratis også være muligheder.

Er du tøjforhandler? Så forsøg dig med at byde på de helt store modesites som Boozt, Stylepit og Zalando. Giv deres kunder en rabatkode til at prøve at købe tøj i din forretning i stedet. Forsøg dig evt. med deres domænenavn + søgeord som ”ordrebekræftelse”, så du kun rammer dem som har haft kreditkortet oppe af lommen for nyligt.

 

Men hvordan kommer jeg i gang?

Det er super nemt at komme i gang, og du starter inde fra det velkendte Google AdWords interface, hvor du også opsætter normale Search annoncer, Display, remarketing osv. Det minder faktisk utroligt meget om den måde du kan opsætte de helt normale Display annoncer på. Men i stedet for at vælge de oprindelige annoncetyper, vælger du i stedet muligheden ”Gmail Ads”. Her kan du vælge ud fra nogle fastsatte templates, eller uploade din helt egen custom version, hvis du vil have noget helt skræddersyet.

 

Hvad med betalingen?

Betalingsmetoden er en smule anderledes end normalt, fordi der i princippet er tale om 2 klik før man kommer til dit website. Første klik åbner mailen/annoncen, og andet klik er inde i selve mailen/annoncen som sender den besøgende til dit website. Du betaler kun for første klik (open klikket), og alt derefter er gratis.

 

Du kan læse meget mere om denne form for Gmail annoncering med Sponsored promotions i denne komplette guide.

Post Author: Aage

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *