Alt om de nyeste trends

Sundhed og forkælelse går hånd i hånd

Sundhed og forkælelse går hånd i hånd

Mange tror, at sundhed og forkælelse ligger i hver sin ende af skalaen, men sådan et det slet ikke. Disse to ting er rigtig gode til at komplementere hinanden, og på mange måder hører de under samme kam. Det er f.eks. sundt at blive masseret af og til, samtidig med at det er forkælelse af din krop, at du spiser sundt eller drikker seks glas vand om dagen. Det er altså to ting, der kan være svære at skille ad. Derfor, hvis du vil leve det sunde liv, kan du både se frem til forkælelse og sundhedsmæssige fordele.

Forkæl din krop med massage

Der er rigtig mange gode grunde til, at du engang imellem bør benytte dig af tilbuddet om massage. Dog er det en god ide, at det ikke sker alt for ofte i forbindelse med en professionel massør. Til gengæld kan du takke ja til alle tilbud, du får om massage fra andre mennesker.

Det, der er så godt ved massage, er, at det for det første sætter godt gang i din blodcirkulation, hvilket kan give utrolig mange sundhedsmæssige fordele. For det andet er det med til at løsne op for alle de spændinger, du måtte have. Spændinger i kroppen er en hindring for dagligdagen, og du kan ikke yde dit optimale, hvis du render rundt med dem i kroppen. Netop derfor er det så vigtigt, at du en gang imellem lige får løsnet lidt op i kroppen.

Du finder det her, hvis du er fra København og omegn. Hvis er længere vest fra, er det bestemt også muligt for dig at finde massage. Find massage i Odense her. Faktisk kan du få massage, uanset hvor i landet du befinder dig. Der findes nemlig et utal massører af private og klinikker i de fleste byer.

Lev det sunde liv

Der er mange måder at leve et sundt liv på, men der findes nogle guidelines til, hvordan du lever det, hvis du er i tvivl om det. For det første er det anbefalet, at du sørger for at bevæge dig mindst 30 minutter om dagen. Dette er ikke en svær opgave, eftersom du ikke behøver at klare alle 30 minutter på en gang. Du kan sagtens fordele dem i løbet af dagen, så du f.eks. tager 10 minutter morgen, middag og aften. Lad endelig ikke arbejdet stå i vejen for din motion. Du kan sagtens lige bruge 10 minutter af en pause på at gå en kort tur eller til at lave nogle nemme øvelser, der lige får pulsen lidt op.

Ud over at skulle motionere lidt hverdag, bliver du nødt til at justere dine kostvaner lidt. Det vil sige, at det langt fra hedder slik og søde sager hver dag. En god ide er at begrænse de søde sager til en enkelt dag om ugen, hvis du absolut vil have dem. Foruden at skære ned på de søde sager, er det også en god ide at begynde at servere grøntsager til aftensmaden.

Sidst men ikke mindst skal du huske at drikke rigeligt med vand hver dag. Pas dog på at det ikke tager overhånd. Hvis det gør det, kan du komme til at skylle nogle vigtige stoffer ud af kroppen, og det kan i værste tilfælde føre til sygdom. Anbefalet er det, at du drikker seks gode glas om dagen – plus/minus.



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *